Pakej Lawatan Sehari Penuh Bedugul & Tanah Lot

Sekiranya anda bercuti di Bali, kami menawarkan lawatan sehari penuh di Bali atau biasa disebut lawatan sehari penuh dengan durasi 10 jam. Anda dapat melihat tempat-tempat pelancongan di Bali yang dikunjungi oleh banyak pelancong domestik. Pelancong dan pelancong asing seperti Kuil Taman Ayun, Kuil Ulundanu Bedugul, Hutan Monyet Alas Kedaton atau Sangeh dan Kuil Tanah Lot yang terkenal dengan Matahari Terbenamnya.

Dijemput di hotel pada pukul 09:00 pagi, lawatan ini bermula dengan lawatan ke kuil keluarga kerajaan Bali di Taman Ayun, diikuti dengan pergunungan Bedugul yang terletak 18 km sebelah utara Denpasar, yang terkenal dengan lapangan golf terbaik di Bali. Lokasinya bersebelahan dengan Danau Beratan yang dikelilingi oleh hutan berbukit.

Adegan ini disebut kuil “Ulundanu” yang nampaknya melambung ke tasik. Bot juga disediakan untuk ski air dan belayar. Kemudian nikmati makan tengah hari di restoran Mentari atau restoran Bedugul. Mengunjungi Alas Kedaton, hutan yang dianggap suci penuh dengan monyet. Kuil Alas Kedaton berdiri di tengah-tengah hutan suci ini, monyet juga dianggap suci dan jinak.

Kemudian perjalanan diteruskan ke Tanah Lot untuk melihat sebuah kuil yang dibina di atas batu yang kelihatan seperti sebuah pulau kecil di pantai. Ular laut berbisa dapat dijumpai di dasar kuil di bawah batu yang dipercayai melindungi kuil dari roh jahat dan mengganggu. Kembali ke hotel. Aktiviti percuma.

Pakej pelancongan ini merangkumi: tiket masuk ke tempat-tempat pelancongan seperti Kuil Taman Ayun di Mengwi, Kuil Ulun Danu di Tasik Beratan, Hutan Monyet Alas Kedaton di kampung Belayu dan Pura Tanah Lot di kampung Beraban, Kediri Bali yang sangat terkenal dengan matahari terbenam atau matahari terbenam.

Jadual lawatan sehari penuh untuk Bedugul dan Tanah Lot

πŸ‘‰ Bertolak Setiap Hari dari 09.00 pagi (Durasi : 10 jam)

  • Pura Taman Ayun, adalah Kuil peninggalan masa kejayaan Raja Mengwi. Kuil ini dibangun tahun 1634 dan dibina dengan konsep Tri Mandala (3 halaman) dan dikelilingi dengan kolam indah yang menggambarkan sebuah kerajaan dengan perlindungan bentengnya. Di laman utama terdapat beberapa Meru (tempat pemujaan yang atapnya bertingkat ganjil) untuk memuja para Dewa yang bersemayam di setiap Gunung di Bali seperti G. Agung, G. Batur, G. Batukaru dan lain-lain.
  • BedugulΒ terdapat sebuah kuil yang bernama Kuil Ulun Danu yang terletak di pinggir tasik Beratan. Pura Ulundanu adalah kuil pemujaan kepada Dewi Danu (Dewi Kesuburan) sebagai sumber pengairan sawah para petani di Bali. Kuil Ulun Danu dipercaya sebagai tempat bersemayaman dewi sri atau dewi kesububuran. Nama pura ulun danu diambil dari kata tasik Bedugul adalah objek wisata Bali yang terletak di bukit dengan cuaca yang sangat sejuk dimana di Bedugul juga terdapat sebuah tasik yang bernama tasik Beratan.
  • Makan siang disajikan di restaurant lokal.
  • Alas Kedaton, terletak di Desa Kukuh Kecamatan Marga, Kabupaten Tabanan. Ada dua perkara yang menarik di tempat ini, yaitu: Monyet-monyetnya, yang berjumlah kira-kira 300-an yang terbahagi dalam 3 kumpulan. Di mana setiap kumpulan dipimpin satu raja dengan bentuk tubuh yang bersaiz cukup besar. Berbeda dengan monyet di Uluwatu yang agak sedikit sangar, monyet di sini cenderung jinak. Kedua-dua adanya kalong (kelawar) yang berterbangan di atas pohon besar belakang kuil.
  • Pura Tanah Lot, kawasan pantai selatan yang terkenal dengan keunikan pura di tengah laut (Pura Tanah Lot) dan keindahan sunsetnya. Pura Tanah Lot adalah tempat pemujaan kehadapan Sang Hyang Baruna (manifestasi Tuhan sebagai Dewa laut). Menurut legenda, pura Tanah Lot dibina oleh seorang Brahmana suci yang bernama Danghyang Nirartha atau disebut juga Ida Pedanda Sakti Wawu Rauh atau Danghyang Dwijendra pada abad ke 16, beliau datang ke Bali untuk menyebarkan dan menguatkan ajaran agama Hindu. Danghyang Nirartha juga meninggalkan selendangnya yang menjadi sebuah ular penjaga pura Tanah Lot. Ular ini masih ada sampai sekarang dan dipercayai dapat memberikan keselamatan dan mengabulkan doa orang yang menyentuhnya. Tour selesai, kembali ke hotel.

Harga Pakej per orang

*Minimum 2 orang, dalam Ringgit Malaysia (MYR).

Harga Lawatan Inklusif: MYR 225 / seorang

Harga Termasuk:

  • Kereta AC peribadi,
  • Perkhidmatan panduan profesional,
  • Tiket masuk ke tempat-tempat pelancongan dan sumbangan
  • Dan Makan tengah hari (halal food)
1 – 5 Orang
1 – 12 Orang
1 – 17 Orang
1 – 25 Orang
1 – 35 Orang
1 – 45 Orang
MYR 220
MYR 340
MYR 380
MYR 600
MYR 750
MYR 1.200

Harga Termasuk:

  • Kereta AC peribadi,
  • Perkhidmatan panduan profesional,
  • Bayaran masuk dan Makan tengah hari tidak termasuk dalam harga

Nota:

  • Harga lawatan dikira setiap orang dalam Ringgit Malaysia
  • Harga lawatan hanya berlaku untuk para tamu yang menginap di hotel di Kuta, Seminyak, Jimbaran, Nusa Dua, Sanur, dan daerah Denpasar.
  • Bayaran tambahan akan dikenakan untuk hotel di luar kawasan tersebut.
  • Semua perkhidmatan pelancongan di atas adalah peribadi (tidak berkongsi)
  • Harga lawatan hanya sah untuk rakyat Malaysia, untuk min. 2 orang
  • Tip tambahan akan dikenakan untuk panduan Mandarin (Cina) yang meminta, USD40 / tetamu / hari.
  • Sah sehingga: 31 July 2020
  • Kami juga bersedia membuat jadual lawatan mengikut idea dan permintaan anda, hubungi kami melalui WhatsApp WA 081-2397-7705
  • Perbelanjaan pribadi
  • Ganjaran/Tip, dll.

Jangan membuang masa anda .....!

Hubungi 24 jam kami di WhatsApp/SMS +62 81-2397-7705, E-mail: info@tourbalimurah.com untuk maklumat lanjut.

Pelbagai perkhidmatan tambahan yang detailnya boleh anda mesej, dengan langsung menghubungi kami.
PRIVACY POLICY :
Permintaan atau reservasi Anda benar-benar aman, semua data pribadi dienkripsi dan akan diproses dengan cara yang aman melalui email yang aman. Kami menjaga privasi data pribadi Anda dengan sangat serius. Informasi pribadi Anda hanya akan digunakan untuk memproses pemesanan Anda.

    Booking atau Permintaan:

    Maklumat Perkhidmatan*:

    Pilihan Hotel:

    Tarikh*:

    Peserta Tour*:

    Maklumat Anda:

    Nama *:

    Email *:

    Phone:

    WhatsApp:

    Warganegara:

    Nama Reservasi:

    Pick Up Area / Hotel:

    Nomor Kamar:

    Mesej Anda:

    Scroll to Top
    Scroll to Top